iDOM

Система управління

Контакти

 

Голова ОСББ

Якін Андрій Володимирович 

 (099) 373-55-00 

 

Бухгалтер

Петрова Тетяна Андріївна 

 (050) 304-39-28 

 

Охорона паркінгу 

Цілодобово

   (067) 506-50-51

 

 

Зміна постачальника газу. Найпоширеніші питання

Опубліковано: 27 березня 2021

З 1 серпня 2020 року в Україні діє відкритий ринок газу для населення. Одна з переваг ринку полягає у тому, що споживач має право обрати собі постачальника газу із більш вигідними умовами. 

• Навіщо змінювати постачальника газу? 
Раніше користувачі платили гроші монополістам, які самі вирішували скільки буде коштувати газ. Тепер ціна формується відповідно до ринкових засад та залежить, більшою мірою, від ціни закупівлі газу на європейських енергетичних біржах. Тому головними причинами зміни постачальника є економія ваших коштів та покращення сервісу обслуговування. Якщо ви мали проблеми з неправомірними нарахуваннями, якістю обслуговування чи інформування – опція зміни постачальника саме для вас. Додамо, що ринкові відносини у сфері газопостачання – це давно поширена практика у Європі, яке тепер діятиме і в Україні.

• Які документи потрібні для зміни постачальника?
1. Заява-приєднання до умов договору постачання природного газу з підписами власника та за наявності співвласників (підписи зареєстрованих осіб, що проживають в помешканні, непотрібні).
2. Копія паспорта (всі сторінки). Деякі постачальники просять поставити електронний підпис, деяким вистачає фотографії паспорту.
3. Копія ідентифікаційного коду.
4. Документ права власності на житло.
5. Остання платіжка за розподіл газу.
Зверніть увагу, що перелік документів та вимоги до них у різних постачальників може відрізнятися.
Документи можна надіслати на електронну адресу постачальника, відправити поштою або принести їх до офісу компанії.
Якщо Ви не маєте електронного підпису, то можна підписати копії документів вручну, а потім завантажити їх. Зверніть також увагу, що деякі компанії не приймають заяви без електронного цифрового підпису (ЕЦП).
У заяві-приєднання необхідно вказати EIC-код – "персональний газовий номер" – об’єкта газопостачання. EIC-код містить 16 символів (літери та цифри). Наприклад, 56XM19A205987456. Дані про ЕІС-код можна знайти:
- в особистому кабінеті оператора ГРМ (облгазу), в розділі Особисті дані;
- в додатку до договору постачання газу під назвою Заява-приєднання;
- в рахунку за розподіл газу. Зауважимо, що недобросовісні облгази вдаються до практики приховування цих даних. Тож якщо в поточних платіжках дані відсутні, перегляньте рахунки, надіслані до червня 2020 року.

• Як не помилитись при виборі нового постачальника?
При виборі компанії важливо врахувати не лише ціну, а й відгуки клієнтів (можна знайти на "Газотеці"), фінансовий стан, та якість обслуговування. Тож, вивчаючи пропозиції на ринку, оцініть постачальника за такими критеріями: 
1. Ціна. Найбільша економія передбачена передплатними тарифами "Річний" чи "Фіксований", за якими ціна є незмінною на увесь опалювальний сезон або рік. Уряд зобов’язав підготувати такі продукти усі газопостачальні компанії, які співпрацюють з населенням. Для короткострокових тарифів радимо звертати увагу, як змінювалася ціна в обраного постачальника протягом останніх трьох місяців.

2. Репутація компанії. Цей критерій включає:
- час існування на ринку;
- наявність ліцензії на постачання газу;
- наявність контактних даних (телефонів, сайту);
- доступність інформації про бенефіціарів, власників, компанії загалом.
3. Рівень обслуговування. До моменту зміни постачальника варто переконатися, що рівень сервісу вас задовольняє. Радимо зателефонувати в центр обслуговування і на власному досвіді перевірити, як компанія реагує на звернення та працює з клієнтами. Врахуйте також відгуки про постачальника, зручність онлайн-інструментів, спеціальні умови та пропозиції для клієнтів.
Щоб процес зміни постачальника пройшов безболісно, радимо додатково перевіряти факт реєстрації та опрацювання компанією заяви. Якщо ви не отримали відповіді протягом 21 дня, сконтактуйтесь з новим постачальником та уточність статус вашого звернення.
Зверніть увагу, що ви гарантовано будете отримувати газ від попереднього постачальника, аж до моменту початку поставок від нового постачальника. А за новим тарифом ви будете сплачувати після того, як вам надійде рахунок від нового постачальника газу.

• Яка різниця між тарифами "річний" (фіксований) та "місячний"?
Ціна газу за "місячним" тарифом змінюється кожного місяця, а оплата відбувається в кінці місяця. Ціна газу за "фіксованим" тарифом залишається сталою протягом терміну, зазначеному у описі тарифу. Як правило, це період опалювального сезону чи весь рік. Обираючи "фіксований" тариф будьте готові оплатити 100 % всього замовленого обсягу газу на сезон. Існує і інша форма оплати за цим тарифом: "щомісячна постоплата контрактного обсягу рівними частинами". Ви замовляєте необхідний обсяг газу наперед і сплачуєте за нього кожен місяць рівними частинами.

• Де взяти друкований примірник договору?
Ви можете звернутись з цим проханням безпосередньо до постачальної компанії.

• Я подав декілька заявок, що робити?
Якщо Ви подали декілька заявок, Вашим постачальником буде компанія, до якої Ви подали заявку останньою. Іншу газопостачальну компанію повідомляти про це не потрібно. Інформацію про перехід буде автоматично відображено у системі.

 

 

В статті використано матеріали сайту ua-energy.org
Більш детальна інформація за посиланням нижче:

https://ua-energy.org/uk/posts/zmina-postachalnyka-hazu-vidpovidaiemo-na-naiposhyrenishi-pytannia